2020. szeptember 11., péntek

Új ház, új könyvespolc

A közel egy éves házalakítás lassacskán a végéhez közeledik. Nagyon lassacskán, mert még vissza van az egész tetőtér beépítés. Nem sietünk, a baba egy darabig meglesz a hálószobánkban is. Viszont egyre nehezebben viseltem, hogy a lakás fele a könyvekkel teli dobozokkal van tele. Egyébkét is, néha kinyitottam őket, és sírni tudtam volna: némelyik meghullámosodott a párától, a kötetek a pakolás közben összecsúsztak és meggyűrődtek. Amit nem én pakoltam össze, azok még csúnyább állapotban voltak, találtam olyan egymásra rakott dobozt, ami le se volt zárva, képzelhetitek, micsoda por volt bennük. Többet soha senki nem nyúlhat hozzájuk, az is biztos. Ahogy elkezdtük bebútorozni a házat, előre vettük a könyvespolcot, ami így előbb lett készen, mint a konyhabútor, ami most is csak félkész.


Faltól falig és plafonig ér, ahogy kell. A kandalló párkányára alulról rögzíthetőek szemes csavarok, karácsonykor szeretnék zoknikat akasztani rá. Tud meleget is fújni, a macskák majd örülnek neki. Ami pedig még jó, hogy amikor meglesz a baba a kandalló szép hátteret ad majd a fotózáshoz. Azt nem tudom, hogy fiú vagy lány lesz, de abban biztos vagyok, hogy Harry Potter témájú fotókat szeretnék majd. Anyum horgol egy boszikalapot és egy griffendél színekben pompázó hálózsákot (remélem kész lesz időben), Gábor pedig vett egy plüssbaglyot. Kár, hogy egyik macskám sem annyira nyugis, hogy belekalkulálhassuk a képbe.


Majdnem mindent egybenyitottunk. Külön volt egy előszoba, onnan nyílt a konyha, abból a fürdő, abból a spájz (ki érti ezt, de komolyan).Most a külső szoba lett a nappali, boltívvel kötöttük össze az előszobával és a konyhával. A belső, nagy szobából lefalaztunk egy közlekedőt, most onnan nyílik a háló és a fürdő is. Azért így gusztusosabb is, és van egy új, szép nagy falfelület a következő könyvespolcnak. A fotel lábát Drazsé rágta meg, de a kárpitot a macskák összefogásban cincálták szét. Gábor szokott is panaszkodni, hogy nem lehet semmilyen szép holmink, mert az állatok mindent tönkretesznek. Jobb, ha megszokja, a gyerek se lesz különb. A csillárt anyu nagynénjétől kunyeráltam el. Aranyszínű volt, átfújtuk feketére, kapott új huzalozást és foglalatokat. Egyszerűen imádom.




Nem tudok betelni vele. A macskaszobroknak majd keresünk valami külön helyet. Sajnos egyiket másikat megrágták az igazi macskuszok.


Ide elfér még jó pár méter könyvespolc, de ide már nem egész falasat tervezek, csak a villanykapcsolók fölé. Egy-két évet azért nyerek majd vele, utána pedig jöhet a hálószoba, oda is fér majd valamennyi. Nyugdíjas koromra olyan lesz a ház, mintha egy könyvtárban laknék. Jó lenne. Csak egy lottónyeremény hiányzik hozzá, és sok-sok könyvesbolti akció. Este nagyon mókás, hogy a folyosó sötét, de a tükörben szinte világít a polc tükörképe.


Mivel az a remek ötletem támadt, hogy tartófalat szeretnék kibontani, nem lehetett teljesen eltüntetni, sem a plafon szintjéig bontani. Ha pedig már úgyis látszani fog, emeljük is ki. Gábor először nem örült az ötletnek, hogy boltívet kell csinálnia, de néhány youtube videó után sikerült neki. Kompromisszumként belementem, hogy berakjon süllyeszett lámpákat. Nekem ezek a mostani divatos rejtett ledlámpák olyan stricis hangulatúak (főleg a színesek, amik az álmennyezet szélén futnak), de a végül megtetszettek. A másik oldalon ez alatt lesz majd az étkezőasztal, és nem baj, ha látjuk a tányérunkat.


Anyu 54 éves fonott gyerekszéke. Kicsit kopott volt, nem is túl stabil, de egy cicát még elbír. Felújítottam, kapott új pácot és műszőrmés ülőkét. Most megy a verseny, éppen melyik cica pöffeszkedhessen benne. Ő itt épp Rambo, ő használja a legtöbbet.

Néhány random közeli a polcról: 






Egyelőre idetettem a gyerekkönyveket. A Disney kicsit hiányos, pár kötetet odaadtam húgomnak, szeretik az ikerfiai, ha felolvas nekik. A nagynénin pedig ne múljon, legyenek ők is könyvmolyok. Gyűjtögettem egy ideje a horrorosabb témájú könyvket: Libabőr sorozat, minden, ami vámpíros és boszorkányos. Nemrég fedeztem fel a Halálka sorozatot, nagyon tetszik. Vannak azért "normális" könyvek is.


Rambo ebben a kosárban szokott aludni. Olyankor olyan, mint egy kalóz az árbocon. Ez csak az ő helye. Dobby próbálkozik néha, de szerintem gyáva ilyen magasan feküdni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése