2020. november 9., hétfő

A legifjabb könyvmoly és egyéb őszi történések

 

Helló, Nagyvilág, Muglik és Mágusok!

Szeptember 24-én, éjfél után öt perccel megszületett a legboszorkányosabb könyvmoly.
A legnagyobb kincsünk, szivárványbabánk a Matilda nevet kapta Roald Dahl könyvmoly kis boszorkánya után. Moly.hu-n a Matilda_kis_boszorkány néven találjátok meg. A születése napján regisztráltam neki a fiókot, így, ha az anyja nyomában jár majd, egy napon lesz az igazi- és a molyszülinapja. Hosszú út vezetett odáig, hogy a családunkban üdvözölhessük Őt, és az érkezése se volt éppen zökkenőmentes. Már most látszik, hogy erős egyénisége lesz, de egy boszinak ennyi a minimum. 
A szőrös testvérei, és szőrtelen unokatestvérei is nagyon örültek neki, eddig úgy tűnik, kölcsönös szerelem van mindenki között.


A felső legényke Doma, az alsó Csongi. Húgom ikrei, itt 6 hónaposak, Tilda pedig 6 hetes.

Drazsé, a kutya, Tita a foltos macsek. A felső fekete Rambo, az alsó Dobby.


Arra már rájöttem, hogy baba mellett nem jut sok idő olvasni. Ezt a bejegyzést is hat hete írom. Az öt könyvből, amit ezalatt sikerült elolvasnom, három mese, az egyik pedig mindössze 48 oldal. Betört a könyvolvasóm kijelzője, amint le lesz cserélve, remélem már többet tudok olvasni, mert akkor egy kéz is elég, és villanyt se kell kapcsolnom.Idén egyébként is gyatra évem volt. A terhesség elején nagyon aluszékony voltam, és közben a felújítás miatt sem volt kedvem olvasni. Ha nincsenek rendben körülöttem a dolgok, valahogy nem csúsznak a könyvek. Otthonosabb környezetben, bekuckózva sokkal jobb olvasni.

Elkapott a lelkesedés, hogy a gyereknek meg kell vennem minden boszorkányos, vámpíros, kicsit is darkosabb mesekönyvet. Elkezdtem összegyűjteni molyon a címeket. Egy szép kis kupacot már meg is szereztem, például a Holdas Hanna sorozatot pont leakciózták. Szívesen veszem a javaslatokat a listám bővítésére. Ugyanez igaz amúgy a boszis, koponyás, rockos babaruhákra is. Ha nem a mérete, akkor is meg kell vennem.

Rambo mereng a könyvkupac mellett


Noha olvasni nem nagyon tudok, mert vagy nincs időm, vagy szabad kezem, vagy csak fontosabb aludni (bár egyik éjjel a telefonom fényénél csakazértis elolvastam egy fél könyvet, de meg is volt a böjtje), a vásárlást azért nem tudom visszafogni. Történt ugyanis, hogy a férjem megtudta, hogy mostanában szokás a friss anyukának "tolóajándékot" adni, és kérdezte, mit szeretnék. Mondtam, hogy könyvet, de ne aggódjon a dolgon, majd rendelek magamnak, csak ne nézze meg a számlát. A kis naiv pedig szabad kezet adott. Épp raktárvásár volt a Könyvmolyképzőnél, úgyhogy nem fogtam vissza magam. Vettem néhányat Tildának is, de a Hawking mesekönyveket még nem biztos, hogy megkapja. A Vámpyr Vilma és a Hollócsőr históriák könyveket szülinapomra kaptam. 34...belegondolni is iszonytató. Szerencse, hogy nem szoktam belegondolni. A Holdas Hanna könyveket a tesómhoz rendeltem, ő ugyanabban az akcióban a Darren Shan könyvekre csapott le, potom 250 forintokért vesztegették őket. Sok könyvem van nála, mert kölcsön szokott kérni, és tavasszal volt egy nagyobb készletürítés az egyik siklósi könyvesboltban, mi meg képesek voltunk elautózni oda, ő ikrekkel nagyon terhesen, én Tildával kicsit terhesen, de annál émelygősebben (mit szépítek, félidőig hánytam, mint a lakodalmas kutya), és ott is vásároltam egy nagy szatyor könyvet. Csakhogy akkor még nem volt polcom, ezért a tesómnál maradtak. Így szépen be is telt az új könyvespolcom. Épp tegnap kérdezte a férjem, mit szólnék hozzá, ha a folyosó falát, amire csak 2 függőpolcot kértem, ugyanúgy beépítené, mint a nappalit. Azt várta, hogy tiltakozni fogok? A KMK-nál úgyis akció van megint, a szeretetkönyves, vagyis minden rendelés mellé adnak egy ajándék pirospöttyöset. Meg jön a karácsony, és ha mást nem, az én családom ismer annyira, hogy könyvet kapjak. A férjem családjánál inkább javasolnám, hogy ezentúl csak a gyerek kapjon ajándékot, kevésbé lenne ciki. 

Bosszantóbb történés, hogy valaki feltörte a facebook fiókomat. Telefonról görgettem a hírfolyamot, egyszer csak kiléptetett egy üzenettel, hogy lejárt a munkamenet, jelentkezzek be újra. Igen ám, de nem fogadta el a jelszavamat. Akkor néztem az e-mail-jeimet, valaki belépett a fiókomba satöbbi. Mire észbe kaptam, törölte az aktuális e-mail címemet a kontaktok közül, és szerintem a telefonszámomat is, így a visszaállítási kódot se kapom meg. Beküldtem egy hibabejelentő űrlapot, amin igazolvánnyal kellett hitelesítenem magam, de nem kaptam még választ. Így persze már a messengeremhez sincs hozzáférésem, ami eléggé zavar, mert a beszélgetésekben egy csomó fotó volt a gyerekekről, amiket nem a nagyközönségnek szántunk. Mondjuk legalább nem pucér képek. Hiszitek, vagy sem, volt olyan rokon, aki szoptatós és fürdetős képet szeretett volna kapni a gyerekről. A dologban az idegesít legjobban, hogy nem tudom kontrollálni így, milyen képet osztanak meg a gyerekemről. Posztolás előtt pedig csak az én családom kér engedélyt.

Végezetül itt egy kép, Tilda a babakönyveivel



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése