2021. március 3., szerda

Februári összefoglaló

 

A február valahogy nagyon gyorsan elszaladt, még ahhoz képest is, hogy ez a legrövidebb hónap. Megünnepeltük a férjem 35. születésnapját, ennek apropóján megsütöttem életem első Kirsch tortáját. Vettem egy nagy kupac könyvet és elolvastam egy sokkal kisebbet. Nagyon jól haladunk a házzal is, és végre az idő is jobb, tudunk Tildával sétálni.


Az történt, hogy meglátogattak férjem rokonai, és megint rettenetesen sértő dolgokat mondtak, gyakorlatilag megkérdőjelezve az anyai képességeimet. Azt az új szabályt hoztam, ha ilyen esetben képes vagyok udvarias maradni, és nem elküldeni a jó Mári néni háta közepére őket (ide képzeljetek igazán ízes káromkodásokat, amikre valójában gondolok), akkor megérdemlek egy könyvrendelést. Így kaptam magamtól a Fekete Tőr Testvériség újabb kiadását, hogy egységesek legyenek a polcomon, hozzácsapva a Cukrászda a kertben és A szív mechanikája könyveket. A Gyógyír északi szélre nagy kedvencem, de eddig nem volt saját példányom. Igaz, nem az a kiadás, amit szerettem volna, és kevésbé van jó állapotban, mint vártam, de addig is jó lesz, amíg nem találom meg azt a szép változatot. Antikvár oldalon 8000 forint, annyit azért sajnálnék érte. Ennyivel meg is elégedtem volna a hónapra, de aztán egy komisz moly belinkelte, hogy nagy akció van a Könyvtündérnél. Az Első alkalom, Második esély könyvek kábé a bolti ár ötödéért vándoroltak a kosaramba, a 9 hónap csak 300 forint volt, bár molyon nem túl dicsérőek a kritikái. A Szépség és a Szörnyeteg egyszerűen muszáj volt, és valami gyönyörű, a Lány vagyok meg majd jól jön 10 év múlva. Nem árt időben felkészülni. Egy könyv még húgomnál volt, közös molyos vásárlás volt, és taktikai szempontok alapján hozzá kértem a szállítást.

A házunk földszintjén csak két szoba volt. A kisebbiket, ami a nappali volt, összenyitottuk a konyhával és az előszobával, a nagyobbikat kisebbre vettük, hogy egy közlekedő részből nyíljon a fürdőszoba. A tetőtérbe képzeltük a gyerekszobát, és most végre elérkeztünk a megvalósításhoz. A lépcső fém szerkezetét úgy csinálhattuk, de a lépcsőfokokat és a gipszkartonos beépítést a férjem csinálja. Az alatta lévő kis Harry Potter féle gardrób tisztítószer tároló lesz. Utálom, ha elöl van a felmosó, porszívó, de eddig nem volt helye. A kanapé feletti új falfelületre pedig tudok rakni egy csomó fotót, és egy olvasólámpát. Ha kész lesz a beépítés, lesz majd korlát is, de egyelőre praktikusabb nélküle. Rambonak tetszik így is.

Tilda közben öt hónapos lett. Eszméletlen. Néha még mindig hihetetlen, hogy van nekünk. Már kóstolgat, ha úgy tartja a kedve, tud hasról hátra, hátról hasra fordulni, de csak módjával produkciózik. A keze a világ legérdekesebb dolga, és néhány napja felfedezte, hogy a lába is csuda izgalmas. Egész nap mosolyog, vigyorog, kuncog és kurjongat. Imádja a macskákat és a tükörképét. Néhány hete elolvasok neki a délutáni alvás előtt egy-egy arany Disney könyvet, nagyon figyel, de néha inkább csak bepörög tőle.
Egész jófej, és lehet mellette olvasni, igaz csak részletekben, de akkor is. Meg ha nem ragaszkodom az éjjeli alváshoz. Olyan éjfél, egy óráig fent vagyok, és amikor aludni megyek, persze felébred és kér éjjeli nasit. Szerencsére már magától visszaalszik, nincs vele gond. El tudtam olvasni a hónapban 18 könyvet, amiből 10 rendes volt, nyolcat neki olvastam. Nem is rossz.
Az egyik séta során vettem százszorszépeket és árvácskákat, most nagyon ügyelek rá, hogy életben maradjanak. A gyerekkel könnyebb, hangosan adja a tudtomra, ha kell neki valami, a virágok meg némán haldokolnak. Nagyon-nagyon igyekszem, ha még március végén is élnek, megmutatom őket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése