2015. december 31., csütörtök

Nagy évösszegző poszt

2015 hosszú volt, talán az egyik legnehezebb év az életemben. Sok rossz és nehéz dolog történt velem, amiken a könyvek segítségével próbáltam túljutni. Tavasszal (többé-kevésbé a saját akaratomból) elvesztettem az állásom, ami azt jelentette, hogy piszok sok időm maradt olvasni, és igencsak megcsappant a könyvbeszerzésekre fordítható keret. Valamit valamiért, ugyebár. Ezért hagytam fel egy ideje a havi zárásokkal, mert a könyvtáram gyarapodása olyan semmilyen volt, hogy arról igazán nem volt érdemes szót vesztegetni. Idén sok töprengeni és feldolgozni valóm volt, de talán elmondhatom, hogy erősebben, magabiztosabban lépek majd át az új évbe. Sokan, köztük sok moly támogatott, biztatott, nekik innen küldök egy nagy cuppanóst! Köszi csajok! Nekem van a legcukibb férjem, aki kiállt mellettem a nehéz időkben, és nem csak azért, mert ez a dolga. Vele talán jövőre sem szakad a fejemre az ég.

Számszerűsítve azért jó évem volt:

  • Eddig 118 elolvasott és 2 folyamatban lévő olvasással a 2015-ös év volt a rekordom. Tavaly 94 könyvet, tavalyelőtt 105-öt olvastam. Ügyi én! Ennyi könyvet kényelmesen olvastam el, nem erőltettem semmit. Persze sokat segített, hogy az év nagy részében nem volt munkám.
  • Kábé 93 könyvet szereztem. Csak kábé, mert néhány könyvet továbbadtam, néhányat nem vittem fel a magánkönyvtárba, és csak a molyra támaszkodhatok. Még februárban a bezáró Minerva könyvtár kiárusításán vettem potom pénzért két doboz könyvet, ezek közül viszont nem mind vándorolt a polcomra. Ha minden igaz, jelenleg 416 könyvem van, melynek 68%-át olvastam. Az olvasottságomat szeretném jövőre 80% körülre feltornászni, meglátjuk, mennyire sikerül.
  • Noha eléggé kicentiztem, legalábbis ami a dokumentálást illeti, kiálltam a próbát, és teljesítettem a "2015 reading challenge"-t (hogy mennyire gyűlölöm az elangolosodást), méghozzá szigorúan az egy könyvet egy ponthoz változatot. Persze jelentkeztem a molyos kihívásra is, ott viszont az 50 kritériumhoz elég volt 15 könyv elolvasása, ami azért lássuk be, nem nagy kunszt. Megjegyzés magamnak, küldjem be a teljesítésemet. 
  • Idén először indultam a Ki tud többet olvasni? versenyen, ahol saját magamat meglepve rohamtempóban haladtam és egy hónap alatt elolvastam 16 könyvet. Aztán találtam munkát, így egyből megcsappant a lendület, de azért igyekszem.
  • A molynak hála tudom, hogy idén megközelítően 40882 oldalt olvastam.
Sikerült eljutnom több molytalálkozóra, és részt vettem az idei molykarácsonyon is. Szép volt, jó volt.
Balról a második muki vagyok. Igen, a szemtelen. A kezemben az ajándékkönyvem, Az őrző.

Ahogy elnézem az idei olvasmánylistámat, idén szép számmal akadtak nehéz (témájú) könyvek: nemi erőszak, családon belüli erőszak, pedofília, öngyilkosság, még háborús könyvet is olvastam. Nem olvastam annyi klasszikust, amennyit tavaly szerettem volna erre az évre betervezni, csak egy Jane Eyre újrázás, egy végigszenvedett Wildfell asszonya, Beszterce ostroma, A makrancos hölgy és egy Állatfarm sikerült. Idén volt sok újraolvasás is: a Jane Eyre és a Virágot Algernonnak mellett újra elővettem a Fekete Tőr testvériség első néhány részét. A legfrissebb kötetet épp ma reggel fejeztem be (karácsonyi ajándék volt Gábortól), de sajnos nem volt az igazi. Erről majd csacsogok később, és talán a többi kimaradt könyvről is. Igyekszem még idén befejezni a molyos ajándékkönyvemet, hogy csak egy könyvvel csússzak át 2016-ba. 
Az idei kedvenceim ők voltak: A téboly kertjeRagályCsábítások és csemegék, A szentMielőtt elalszom. A legnagyobb meglepetést A marsi okozta, mert nem gondoltam, hogy ennyire fog tetszeni (még a film is, pedig Matt Damon nem a kedvencem).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése