2013. augusztus 1., csütörtök

Sarah Blakely-Cartwright: A lány és a farkas

Szeretem a meséket. Szeretem a felnőtteknek átírt meséket is és a feldolgozásokat. Amikor pár éve beharangozták a filmet, nagyon vártam és nagyot is csalódtam. Nem volt se horror, se ifjúsági, se semmilyen. Egyszer nézős kis mozi egész szép látványvilággal, semmi több.
Szerettem volna elolvasni a könyvet, de a film után nem vitt rá a lélek, gondoltam kicsit félreteszem, hátha. De nem. Ahogy a film akkor, most a könyv nem tetszett.
Először is a főhős, Valerie. Nekem elég fura volt. Kívülállónak érzi magát, neki a faluban elérhető lehetőség nem elég, de elmenni nincs bátorsága. Nem enged magához közel igazán senkit. Amikor kikötötték áldozatnak és a barátnője a szemébe mondta, hogy mindig többnek képzelte magát, szerintem az igaz volt. A filmben nem éleződik ki ez ennyire, de a könyvben eléggé. Teljesen logikátlanok az érzelmei. Értem én, hogy a szerelem ritkán az, de nem hiszem, hogy az ő érzelmei valósak, vagy hitelesek. Adott egy helyes, gazdag fiú, aki megkéri a kezét. Hol tetszik a lánynak, hol nem, inkább talonban tartaná. Adott egy másik srác, aki kisgyerek korukban volt a barátja, majd elment tíz évre, visszatér, és nem ugrik a nyakába. Erre persze a lány már nem gyerekkori nosztalgiát érez, hanem pillangókat és egyéb verdeső dolgokat a gyomrában, uccu neki, legyünk belé szerelmesek. Aztán ahogy halad a történet, őt is hol akarja, hol nem, persze a féltékennyé tevés barátnővel taktika beválik a lánynál. 
Solomon atya jól eltalált karakter, gonosz, istenkomplexusos és előítéletes, de legalább hiteles. A szülők idegesítőek, a nagymama pedig nem olyan bölcs és jóságos, ahogy próbálják beállítani. Mintha lenne benne is valami kétszínű, valami halvány rossz. Egyedül Henry és Claude volt nekem szimpatikus, de mindketten megszívták.
A végét itt is röhejesnek tartom. Amikor már tisztázódott, mit gondol a csúnya, gonosz farkas, és mit gondol Valerie, nekem nem hihető, hogy ha angyali mosollyal odafordul valaki a rosszfiúhoz, hogy hé, hoztam neked valamit! akkor annak bárki bedől. 
Gyengus könyv, gyengus film, túl kritikus én.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése