2013. november 20., szerda

Samantha Ann King: Osztozni Hailey-n

A női újságok és weboldalak tömve vannak szextippekkel és mindenféle teljesítmény/örömfokozó tanáccsal. Egyre nagyobb elvárásokat adnak a pasik és a nők elé. Kezdem azt gondolni, azért szaporodtak el mostanában az egy csaj-több pasi felállású könyvek, mert a valóságban nincsenek Gideon Cross és Christian Grey féle főállású szexmaratonisták, így a hölgyek örömét már nem is tudja egy férfi szolgálni. A másik teóriám, hogy a szingliség dicsőítésével (vagy a magánytól való félelem miatt) félni kezdenek az igazi kötöttségtől, így inkább megosztják az érzelmeiket az imént ecsetelt előnyökkel együtt háremet építenek. Ennyit a filozóikus mélázásomról.
A poligám történetek között az Osztozni Hailey-n a jobbak közé tartozik. A szereplők között ez nem állandósult létforma, nem kamaszkori perverzióból megmaradt rigolya, itt csak a körülmények hozzák. Adott két jó barát, akik már 25 éve ott vannak egymásnak, és ugyanannyi ideje ismerik a lányt, aki felnőve mindkét férfi iránt vonzalmat érez. Tehát mindenki szeret mindenkit és tudják, hogy a versengés, a választás mindent elrontana, így a pasik előjönnek a farbával. A lánykát nem kell sokáig győzködni. Ami valóssá teszi a történetet, hogy nem fogadják a környezetükben elsöprő örömmel. Hailey bátyja kicsit kiakad, bár egy 32 éves nővel nem kéne úgy bánni, mint egy tinédzserrel.
Ez így még egész átlagos történet lenne, de ugye minden könyvbe kell valami csavar, esetleg krimiszál. Ez esetben egy erőszakos ex-barát, aki a szakítást csak akkor fogja fel, ha ő kezdeményezi, így zaklatni kezdi a lányt, a családját és a barátait. Szépen felvezetik a zaklatást, hogy milyen lehetőségei vannak ilyenkor egy nőnek. Az Easy-Egyszeregy-ben jobban tetszett, hogy a lányok megpróbáltak aktívan védekezni és önvédelmi tanfolyamra mentek, de persze más potenciális támadástól tartani és kilépni a családon belüli erőszakból. A történet tehát élvezhető, befogadható, még némi erkölcsi mondanivalója is van.
Ami miatt néha -ha nem is a fejemet csapkodtam az asztalhoz- a szememet forgattam, a könyv nyelvezete volt. Nem tudom, a fordító elégelte-e meg a sok puncit-picsát-nunit-cunust-mókuskát-kéjbarlangot-kelyhecskét és társait, hogy mindenféleképpen szinonímát kellett keresni a női nemi szervre, de a vulva nagyon nem nyerő választás. Főleg nem kábé 15-ször. Az ágyjelenetek ettől nem izgatóak, hanem nevetségesek lesznek.
Apropó, ágyjelenetek. Ezeknél a csoportos kufircoknál mindig elképzeltem (egyrészt, mert erre való, másrészt, mert ilyen irányú tapasztalatom nincs), hogy akkor a hetero pasikat nem zavarja, ha a kétlyukas menetnél összecsattannak a zacsik? Néhány ilyen könyvnél úgy van tele a csajok minden testnyílása, hogy közben a férfiak és csatolt részei egymáshoz sem érnek. Itt finoman leírja az írónő, hogy menet közben a pasik egymásra támaszkodnak, megkapaszkodnak egymásban, az egyik hozzáér a másik farkához, miközben a csaj csiklóját izgatja. Így azért kicsit valósághűbb a dolog. Lett volna még lehetőség a könyvben a két pasi terén is. Az egyik jelenetnél a nagy izgalomban összecsókolóztak, mire az egyik durcásan elvonult, hogy ő ugyan nem fog pasizni, de Hailey annyit pedzegette a dolgot, és annyi más utalás is volt, hogy nekem kicsit befejezetlennek tűnt így, hogy ez a dolog nem futott le. Valami epilógust el tudtam volna viselni, mert a lezárás szép és jó, de csak nagyvonalúan egy huszárvágással lett elintézve.

A borító annyira nem tetszik, elég nyálasak ezek a fiúkák, a könyv szereplői viszont harmincasok, így én érettebb férfiakat választottam volna.

14 megjegyzés:

  1. Szia!
    Eszméletlenül jó az értékelésed. Annak ellenére, hogy már több helyről is olvastam a könyvről, a könyvet igazából még csak a listámra tettem fel. A véleményed azonban annyira lelkesítő volt, hogy szívem szerint most azonnal nekiállnék olvasni. Fantasztikusan bánsz a szavakkal, egyszerre vagy szórakoztató és tudományos. A meglátásaid pedig valami hihetetlenek. Gratulálok :D
    U.I. Egy olyan kérdésem lenne, hogy velem is meg tudnád e osztani a könyvet e-bookban? Sajnos az oldal, ahonnan én szoktam letöltögetni könyveket, jelenleg szünetel, így eléggé beletenyereltem a kakikba :/ Válaszodat előre is köszönöm :))

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Egészen elpirultam, komolyan! Én nem tudom megítélni az írásaimat, nekem mindig olyan kuszának tűnnek ezek a gondolatok, csak leírom ami jön. Mások véleményeit sokkal összeszedettebbnek érzem.

    Megnézem, hogy az e-mail értesítésre ha írok választ, megkapod-e, de lehet az a legtisztább, ha a profilomon elérhetővé teszem az e-mail címem, akkor oda tudtok írni.

    Szép napot! (Az enyémet már azzá tetted!)

    VálaszTörlés
  3. Szia, nagyon jól tudsz fogalmazni. Egyszerűen eszméletlen jó. Annyira tetszett, hogy megpróbáltam megkeresni az interneten ezt a könyvet az ebook-ra, de sajnos nem találtam ^^". Lehet hogy én vagyok ennyire tehetségtelen, de ha neked megvan, akkor eltudod nekem küldeni erre a címre?: alexalap.com@freemail.hu

    Előre is köszi :) várom a válaszod

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm a dicsérő szavakat, de nagyon kérek mindenkit, ne kérjen hozzászólásban könyvet. A kiadók nézik a letöltéseket, illegális megosztásokat, és ennek a könyvnek a könyvnek a letöltésére rákeresve a Google harmadiknak adja ki a blogomat, gondolom közületek is sokan így találtak rá. A profilomban elérhetővé tettem az e-mail címemet, ha valakinek óhaja-sóhaja van, lécci ott írjatok. A könyvkéréses hozzászólásokat törölöm. Nagyon sajnálom, és nem szeretnék senkit megbántani, de a bokámat se szeretném megütni, nem egy fórumot láttam már betiltani ilyen okok miatt. Köszönöm a megértést!

      Törlés
  4. Szia,
    Eltudnad nekem secretletter05@gmail.com küldeni pdfben ezt a könyvet? Olyannyira megfogott hogy azonnal el szeretném olvasni.
    Előre is köszönöm ❤️

    VálaszTörlés
  5. Szia. Nekem is el tudnád küldeni a könyvet? (bejci98@gmail.com ) Nagyon szeretném elolvasni. Előre is köszönöm. 🥰

    VálaszTörlés
  6. Szia! Nekem is el tudnád küldeni a salzigbrigitta@gmail.com email címre a könyvet? Előre is köszönöm��

    VálaszTörlés
  7. Hello nekem is el tudná valaki küldeni a boglarka.arvai03@gmail.com ra a könyvet nagyon megköszönném 💖

    VálaszTörlés
  8. Szia. Emailban el tudnád küldeni ezt a könyvet?Köszönöm hosszuneurban@gmail.com

    VálaszTörlés
  9. Szia én is kérném. vargaigabor1979@gmail.com ra. Előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
  10. Szia eltudnád küldeni nekem a bpatricia920102@gmail.com email címre. Köszönöm

    VálaszTörlés
  11. Szia eltudnád küldeni nekem a medvessyev@gmail.com email címre.
    Köszönöm

    VálaszTörlés