2021. február 1., hétfő

Januári összefoglaló

 

Tavaly egész évig kitartott az olvasási válságom, így nagyon meglepődtem, mennyit tudtam olvasni januárban. Tilda véééégre normálisan alszik, napközben is könnyebb lefektetni, a házfelújítás épp szünetel, így volt időm magamra.

El tudtam olvasni 23 könyvet. Egyet még decemberben kezdtem, és volt közte hat mesekönyv is, de a nagyja normális regény. Csak kettő volt, ami nem tetszett, ez nem is rossz arány, és szerencsére A jövő zenéje és a Vannak tökéletes anyák... is csak kölcsönkönyv, nem a sajátom.
Évek óta először járt nálam utazókönyv, az is jó olvasmányélmény volt.

A beszerzések terén nagyon visszafogott voltam. Három molyos vásárlásom volt, és hármat kaptam a férjemtől névnapomra, és mivel közös kasszán vagyunk, ezt is vásárlásnak számítom. Főleg, mert annyiban merült ki a közreműködése, hogy elfuvarozott a könyvesboltba. Három könyvet pedig a tesóimtól és anyutól kaptam. Ahogy nézelődök molyon, néhányan már ennyitől is lelkifurkát éreznek, másokhoz képest meg igazán kispályás vagyok. Töröm a fejem, hogy tud valaki 100+ könyvet vásárolni havonta. Nincs mese, nyernem kell a lottón. Nem is lenne rossz egy kis faház a kertben, tele könyvekkel. Nem könyvtárszobám lenne, hanem egy egész kis könyvtáram. Persze aztán izgulnék, hogy beázik, beköltöznek a büdösbogarak, bepenészednek a könyveim vagy becsapódik egy meteor, ufo landol rajta...

Januári gyarapodás

Januárban egész könnyű volt a gyerekkel, nem kellett napi két üveg bor, mint a Vannak tökéletes anyákban... ahhoz, hogy el tudjam viselni az életemet. Kialakult egy egész jó napirend, két óra ébrenlét, egy óra alvás. Este nyolckor szépen elalszik, amikor aludni megyek, eszik még egyet, és a tiszta pelenkában alszik reggel nyolcig. Akkor viszont menetrend szerűen ébred. Vigyorogva és kurjongatva. Hősiesen viselte az oltást, és a kezdődő fogzást is. Már karácsonykor egész ügyesen forgolódott, igaz sírva-kiabálva nagy erőlködve, de most már egészen profi. Hétvégén a tesómnál voltunk, és amíg azt figyeltem, hogy Doma zombihangokat utánoz (a Walking dead-ből tanulta), Tilda suttyomban átfordult a hátáról a hasára, ezúttal rendesen, nem maradt alászorulva egy végtag sem, erőlködés és hang nélkül vitte véghez a produkciót. Sokat vigyorog, nagyokat kurjongat. Már a kórházban úgy hozták oda, hogy a "hangos kislány", és úgy tűnik, idővel csak hangosabb lesz. Igazi kis rockerpalánta.

Tütüs kis boszorkány, itt 3 és fél hónapos

Lassacskán már mászni fog, akkor már jobban kell rá vigyázni, de remélem marad annyi időm, hogy a száz olvasás meglegyen. Az bűvös szám nekem, a tavalyit leszámítva elég rég sikerült minden évben. Feljelentkeztem egy egész csomó motiváló, de az ízlésemhez illő, teljesíthető kihívásra. Hogy ne csaljak, és a kedvenceim újraolvasásával tornásszam fel ezt a számot, jelentkeztem olyanra, ahol sorozatot kell folytatni, 21 eddig ismeretlen írótól, és olyat is, ahol 21 különböző műfajú könyvet kell olvasni. A moly statisztika szerint több, mint 250 könyv várható idén, de ennyi azért biztos nem lesz, hacsak nem olvasok napestig 8 oldalas leporellókat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése