2014. augusztus 30., szombat

Augusztusi leltár

Augusztusban is sok könyv vándorolt a polcomra. Tudom, hogy hónapok óta nyavalygok, hogy tele vannak a polcaim, de most már dupla sorba, egymás tetejére kellett pakolnom. Igaz az is, hogy a szerzeményeimnek alig a felét vettem, úgyhogy duplán jó hónap volt.
 Nem annyit olvastam, mint szerettem volna, mert néha dolgozni meg élni is kell, de azért így is elégedett lehetek. Befejeztem a Dr. Jekyll és Mr. Híde különös esetét, amit április óta húztam, és utána kettő kivételével csupa olyan könyvet olvastam, amit a polcomról vettem le. Egyszerűen muszáj volt, mert mit mondok az újabb és újabb könyvkupacokra, ha utána minden mást olvasok, csak azokat nem? Úgyhogy szép sorban elolvastam a Sötétség illatát, a Köteléket, A Tündérkrónikák első két részét, a Love story - Szerelmi történetet, A démon jelét, és Az üvegházat. Egy molyos TEO-n (Tömeges Együtt Olvasás) újraolvastam az Eredendő bűnösök mindhárom részét. Róluk írtam már itt, itt és itt. Egyébként kitaláltam, hogy amikor döntésképtelen helyzetbe kerülök, vagyis nem tudom, mit olvassak, húzok egy könyvbödönből. Az olvasatlan könyveimet felírtam egy cetlire, összehajtottam és betettem egy fadobozba. Egyet húztam is, de elkezdtem helyette két másik könyvet. Persze azért majd igyekszem betartani a saját szabályaimat.

A beszerzésekben egészen visszafogtam magam. A postán megszereztem A démon jelét és a Tündérkrónikák első két részét, a Libri akciójában pedig a negyedik, ötödik  részét és az Iced, Megnyílik az ég című spin-off kötetet. A harmadik rész elvileg kapható a postán, még nem találtam meg, de inkább keresgélek még, hiszen ott töredék áron lehet megvenni. A Coopban megtaláltam A szukkubusz éjszakáját potom 400 forintért, meg is örültem nagyon, csak az elsőt kell még beszerezni. Az Alexandrában csak kicsit bűnöztem, Megvettem a Ha eljön a péntek című könyvet, és a leendő gyereke(i)mnek a Drakula gyerek változatát és a Rémlények című felugrós lapozós mesekönyvét. Borzasztikusan bájosak.
Molyoktól megvettem A szirént, illetve a Mágikus találkozást és az Áradó holdat

A szirén és a Keserű ébredés máris kölcsönben van anyukámnál. A könyvtámaszok viszont vadi újak, a férjem készítette őket bútorlapból. Ugyanilyenből lesz majd a nagy könyvespolcom is.

A munkahelyemen az elődöm összegyűjtött egy nagy könyvadományt, amit valahogy nem sikerült átadni. Nem tudom, hogy lehet ilyen, de nem kellett senkinek. Most volt rá jelentkező, de csak a gyerek és ifjúsági kötetek kellettek. Nekem kellett kiválogatni őket, a főnököm meg egy óvatlan pillanatban közölte, hogy ha valami kell, hazavihetem. Nem gondolta, hogy szaván fogom, de jött velem a Bragelonne vicomte, a David Copperfield, az Utas és holdvilág, A gyűrűk ura három kötete, A régens lánya, Anne Frank naplója, a Mesterségem a halál, az Egy aranyszem tükrében és A vérfarkas éjszakája. Szép nagy kupac.


Boszis könyvtámasz. Vagány, ugye? Egy közeli virágboltos (aki mellesleg, mint kiderült, ismeri a Kicsiboszi kézművesoldalamat) rendel nekem hasonló boszorkányokat könyvtámasznak. Egy másik virágboltban kinéztem faragott baglyokat is. Persze most nincs mit megtámasztani, de majd egyszer kelleni fognak.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése